skip to Main Content
Business & Project Controller

Du bliver del af et team på tre Controllere, der supporterer, bistår, men også udfordrer forretningen og R&D, så vi sammen når de ambitiøse vækstmål!

Ferrosan Medical Devices A/S udvikler og producerer hæmostatiske produkter, der anvendes til at standse blødninger under operation. Produkterne bliver markedsført og distribueret i mere end 100 lande via samarbejdspartneren Ethicon Biosurgery, der er en del af Johnson & Johnson.

Ferrosan Medical Devices A/S beskæftiger ca. 170 medarbejdere i Danmark samt 70 i Polen. Hovedsædet er beliggende i Søborg. Selskabet har siden sommeren 2016 været ejet af et konsortium af nordiske investorer.

Læs mere her http://www.ferrosanmedicaldevices.com/

Spændende og udfordrende job!
Ferrosan Medical Devices har de senere år gennemlevet en positiv udvikling præget af vækst på de internationale markeder. Denne udvikling forventes at accelerere i løbet af de kommende år – målet er en fordobling af omsætning og bundlinje i løbet af de kommende fem år.

For at sikre en lønsom vækst, er der behov for at styrke overblikket over vores projektinvesteringer, ressourceanvendelsen samt deres forventede fremtidige likviditetspåvirkning. Hertil kommer opfølgning på selskabets Facility og Utility omkostninger. Som en konsekvens heraf søger vi en talentfuld og kompetent Business & Project Controller med et godt potentiale – fagligt og personligt.

Ansvar og opgaver
Som vores nye Business & Project Controller bliver du en del af et team på tre erfarne og dygtige Controllere – alle placeret på hovedsædet i Søborg. Du får reference til vores Finance Director og kan se frem til en spændende stilling med tæt kontakt til store dele af virksomheden.

Dine opgaver og ansvarsområder kan beskrives således:

  • Sparring og support af den kommercielle ledelse, projektledere m.v.
  • Månedlig afslutning og opfølgning på timeregnskab, OPC og CAPEX vedr. projekter
  • Udarbejdelse af månedligt projekt forecast i samarbejde med projektorganisationen
  • Månedligt input til Internal Management Report vedr. facility og projekter
  • Kvartalsvis udarbejdelse af oversigt over projekter inkl. fremskrivning af Cost to Complet
  • Udarbejde budgetter og estimater for projekter
  • Udarbejdelse af Business Cases og CAPEX-ansøgninger
  • Sikre korrekt behandling af projekter ifm. kvartals- og årsregnskab
  • Udvikling af Cash-forecast model samt automatisering af rapportering
  • Analyser og efterkalkulationer på udvalgte projekter
  • Deltagelse i strategiske projekter – bl.a. implementering af nyt ERP-system (SAP)

Rollen er meget selvstændig og indebærer at du som Business & Project Controller kan ”stå fast” over for R&D og forretningen, og argumentere for hvorfor de bør agere anderledes.

Nogle års praktisk erfaring
Stillingen henvender sig til dig, der har nogle års praktisk erfaring med økonomistyring og/eller projektøkonomi. Du kommer sikkert fra en stilling som Business og/eller Project controller i en kommerciel virksomhed præget af mange projekter, udvikling og vækst.

Praktisk erfaring fra en virksomhed inden for produktion af medicinsk udstyr eller den pharmaceutiske industri er en fordel, men ikke et krav. Vi forventer dog, at du er en erfaren bruger af de gængse IT-værktøjer, BW og ERP-systemer. Hertil kommer gerne erfaring med projektstyringsværktøj.

Du har afsluttet en relevant uddannelse f.eks. Cand.merc., Cand.oecon., HD(R) eller tilsvarende, og har særdeles gode mundtlige og skriftlige færdigheder i dansk og engelsk.

Som person arbejder du godt på egen hånd såvel som i teams. Du er opsøgende i forhold til de afdelinger du supporterer, tænker positivt og kan lide at have kontakt til mange mennesker. Desuden har du et godt overblik, er fleksibel, arbejdsom og skaber synlige resultater.

Back To Top

Vi bruger cookies til at analysere trafik på mannor.dk. Ved at klikke OK accepterer du vores brug af cookies.